Tunnettuuskampanjalla lisätään kiinnostusta tilintarkastajan ammattiin 

Ensimmäistä kertaa järjestettävä tunnettuuskampanja pyrkii parantamaan tilintarkastusalan tunnettuutta sekä kasvattamaan kiinnostusta nuorten aikuisten keskuudessa. Kampanjassa kerrotaan tilintarkastajan ammatista yllätyksellisen tarinan kautta.

Kampanjan ensisijainen kohderyhmä on eri elämänvaiheissa olevat nuoret (19–24-vuotiaat) aikuiset, erityisesti kauppatieteitä, liiketaloustieteitä tai vastaavan alan alempaa korkeakoulututkintoa opiskelevat, viimeisiä lukiovuosiaan käyvät nuoret, lukion jälkeistä välivuotta pitävät ja korkeakouluun hakeutuvat nuoret aikuiset. Lisäksi kampanjalla halutaan puhutella myös suurta yleisöä, jotta yleinen tietoisuus alasta lisääntyy.  

Nuorten elämässä keskeistä oman alan ja parisuhteen löytäminen  

Nuoret aikuiset ovat uuden elämänvaiheen kynnyksellä. Etenkin oman alan ja parisuhteen löytäminen ovat monella keskeisessä roolissa. Kampanjassa yhdistetään näitä kahta nuorten aikuisten elämän keskeistä elementtiä, rakkauden tavoittelun ja uuden työuran intoa.  

Kampanjan tavoitteena on tilintarkastusalan tunnettuuden parantaminen, alan merkityksen nostaminen tietoisuuteen, tilintarkastuksen brändin kirkastaminen, saada lisää osaavaa työvoimaa alalle, vahvistaa alan ammattiylpeyttä ja lisätä ammatillista yhteenkuuluvaisuutta.   

Näkyvyys valittu kohderyhmän mukaisesti  

Kampanja nähdään erityisesti siellä, missä nuoret aikuisetkin ovat – sosiaalisessa mediassa. Lisäksi yksi kampanjavideoista näkyy marraskuussa ja tammikuussa Finnkinon elokuvateattereissa ja yhteistyötä tehdään myös somevaikuttajan kanssa. Kampanjassa pyritään yllätyksellisyyteen ja herättämään kiinnostus tutustua alaan tarkemmin.   

Kampanjassa on kolme lähtöä:  

  • marraskuu 2024 (6.11.-1.12.), 
  • tammikuu 2025 (2.-22.1.) ja 
  • maaliskuu 2025 (4.-18.3.).  

Opiskelija- ja korkeakouluyhteistyö jatkuu  

Suomen Tilintarkastajat jalkautuu ensimmäistä kertaa marraskuun lopussa järjestettäville Studia-messuille. Lisäksi opiskelija- ja korkeakouluyhteistyö jatkuu. Useat tilintarkastusyhteisöt jakavat myös kampanjamateriaaleja omissa viestintäkanavissaan.  

Tavoitteena on, että kampanja näkyy tämän ensimmäisen ison startin jälkeen vielä kahden vuoden ajan. Muutaman vuoden kuluttua on tarkoitus uusia kyselytutkimus tunnettuuden kehittymisen selvittämiseksi. Kampanjaan on asetettu myös muita lyhyen ja pidemmän aikavälin mittareita.   

Lue lisää: Kampanjasivusto: Mä oon tilintarkastaja

Lisää samasta aiheesta

ST-Akatemian tuotteet ja palvelut

Tytäryhtiömme ST-Akatemia tarjoaa kattavimman valikoiman koulutuksia ja julkaisuja taloudellisen raportoinnin ja yritysverotuksen muuttuviin tietovaatimuksiin.

Scroll to Top